Monolith S&S

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.


Вы здесь » Monolith S&S » Все о Warhammer 40 000 » Новости


Новости

Сообщений 581 страница 600 из 1000

581

Ололо! Будут книжки по Ереси, а значит и когда-нибудь миньки примархов

http://www.belloflostsouls.net/2012/06/ … ng-at.html

0

582

Кстати, в Харькове появились в продаже новые офигенские форджевские Апотекарии:

http://www.cadwallon.com/index.php?page … p;Itemid=2

0

583

via Warseer's Darnok and Whitehat

First Whitehat:

    -Random Charges are 2D6 pick the highest (unless going through Difficult Terrain where its 3D6 and you drop the highest.) Move through cover I believe adds an extra D6
    -Vehicles are WS0 if stationary, and WS1 if they move, no matter how far they go.
    -Vehicles go the same distance in the movement phase (I believe 6" and fire everything regardless if fast or not) but in the shooting phase can make an extra move (apparently some kept forgetting what vehicles moved to fast to fire...
    -Vehicles cannot contest (unsure if scoring units in transports can
    -6 Missions and 3 deployment types (2 of the deployments are the same as current, Spearhead & Pitched Battle.)
    -Troops are the only ones that can score (including of course 'scoring units')
    -5+ Cover save for most things (ruins are 4+).
    -Allies rules are in, but its meant to be for team games (ie separate force org chart, distrusted ally rules similar to Fantasy)
    -Percentages are *not* in
    -Wound Allocation is closest to furthest.
    -Dueling is similar to challenges in fantasy but contrary to earlier rumors, they don't replace Combat res, just add to sides. A IC can challenge another IC in the same combat even if not in base to base. If the defending IC refuses, he simply cannot attack that turn, if he does he counts as being in b2b and no one else can hurt him apart from the attacking IC. I'm guessing this is to offset the Wound Allocation rules
    -Preferred Enemy is including shooting and you may reroll wound rolls of a 1 (either shooting or combat)
    -Rapid Fire weapons may now can shoot at long range while moving. restriction on assaulting after rapid firing remains.
    -Jump Infantry get a free strike at I10 when they charge into combat
    -Psychic Power Decks using a dice system similar to Fantasy.
    -Flyers are in.
    -FNP drops to 5+ Save.

and Darnok:

    -AP are on ccw but he says power weapons are ap 2, not 3.
    -When you charge it's double your move, infantry move 6, bikes 8 cav 7 etc.
    -It's move assault then shooting now!
    -Fnp is 5+. Master crafted ccw give you a 5+ invuln save
    -When you shoot you roll to hit depending on the speed of your target. Fast vehicles you always need a 6.
    -A unit can't claim a object while inside a vehicle.
    -There's new kinds of instance death. If your say strengh 8 vs a space marine captain toughness 4
    you only do 2 wounds! Strengh (9?) or more would do 3 wounds & kill him.
    -In kill point missions you get kill points based on what the units points cost, so for example a
    landraider would be worth 5 kill points & a unit of marines 3pts.

0

584

Krolik написал(а):

Random Charges are 2D6 pick the highest (unless going through Difficult Terrain where its 3D6 and you drop the highest.) Move through cover I believe adds an extra D6

Ассолт будет натуральной рулеткой.

Krolik написал(а):

When you shoot you roll to hit depending on the speed of your target. Fast vehicles you always need a 6.

На эти грабли уже наступали в 4 редакции. Эльдары всех цветов и гвардия на фасте опять будут всех заё задалбывать. При этом, что характерно, по слуху чуть выше, техника вне зависимости от скорости в рукопашной бьется на 3+. Т.е. стрельбой хрен попадешь, а зарубать в прыжке самолет шашкой - нефиг делать  :D

0

585

да асолт не радует, хотя сейчас я обычно чарджу с расстояния в 3-4 дюйма... так что - переживем

0

586

А если результат на двух кубах удваивается

Krolik написал(а):

-When you charge it's double your move

надо ждать.

А вот удар с 10 иней порадовал :)))

0

587

zormax написал(а):

А вот удар с 10 иней порадовал ))

Ага, вангарды тогда вообще апаются.

0

588

Krolik написал(а):

-Jump Infantry get a free strike at I10 when they charge into combat
-Master crafted ccw give you a 5+ invuln save

http://ic.pics.livejournal.com/gmonkey42/902676/109746/original.jpg
О Господи, неужто сангарды перестанут просто стоять на полке?

0

589

они и до этого играли))

0

590

Но будет-то совсем хорошо!

0

591

Krolik написал(а):

via Warseer's Darnok and Whitehat

First Whitehat:

    в основном последние слухи

and Darnok:

    в основном фейкбуко слухи

Неясно пока что из этого вернее) Про чарж эти слухи несколько противоречат друг другу.

А напрыгивающие парни с 1м ударом с иней 10 это конечно приятно, но не фатально, т.к. по тем же слухам они будут бить не оружием, а "телом" :) Т.е. просто 1 удар со своей силой без св-в оружия.

0

592

Потому что это всё слухи) Самые натуральные слухи.

Что будет правдой, а что нет - узнаем только тогда, когда книжка окажется у нас в руках или увидим её скан в сети.

0

593

Новая редакция всё ближе и ближе, а Колокол Душ звонит всё чаще:

Here's the latest from first hand reports of the new book:

Hullpoints: The previous rumors are true.  Vehicles move to the new hullpoints system that will eventually kill them after receiving a number of critical chart rolls.  Look for 3+ Hullpoints on most vehicles.

Allies are IN: As had been suspected, a new army chart will report the level of cooperation various armies can have.  This will not allow cherrypicking of valuable units from another codex, but instead the ability to integrate a second FOC chart into you army from the selected ally.  How deep you can develop this second tree (beyond the mandatory HQ and 2 troops) is determined by what level of cooperation the armies have on the chart.

Fortifications: The truth exceeds the mission based rumors.  Look to find a new "Fortification Slot" on the FOC that all armies can access and use in standard army construction.  Surprise, surprise, the common choices available happen to have existing Games Workshop kits already available.

Close Combat Weapon AP Values: This is true, and look for a full chart listing all the common CC Weapons in the game and where they land from AP1 all the way down to AP-

0

594

Про эти хуллпоинты каждую неделю что-то новое, противоречащее предыдущему слуху...

0

595

http://imgur.com/a/P1ePF

Вот они! Изображения новой редакции!

Хочу такие дайсы)

Больше слухов:
http://pastebin.com/jqT5hv5W

И здесь листать до 309 поста:

http://www.lounge.belloflostsouls.net/s … mp;page=31

0

596

Не много "картинок"-
DA на обложке
Коллекционное и игровое
Детали
Слухи о правилах,пси-силах и т.п. репостить не буду-не бельмеса в них не понимаю.
P.S.Ха-ха,Лёха оперативней.Снимаю шляпу.

xD

Отредактировано Brother Sanilo (2012-06-20 10:38:59)

0

597

И ещё фотографии. Среди них есть немного новинок и вообще есть почётче:

http://imgur.com/a/Fbh2R

0

598

А что это за черепки такие, скулл-сервиторы?

0

599

Просто маркеры для чего-то. Может, чтобы больше люди базы монетками не отмечали xD

0

600

Что-то меня дико удручает эта идея с союзниками. Особенно после рассмотрения этих ростеров:
http://oi49.tinypic.com/16iwsh5.jpg

0


Вы здесь » Monolith S&S » Все о Warhammer 40 000 » Новости